Bij het opstarten van een online winkel is het begin niet altijd eenvoudig. We onthullen 7 veel voorkomende fouten die mensen maken bij het bouwen van een e-commerce site.

1. Het afrekenen is te complex

Het voltooien van een online transactie moet eenvoudig, snel en volledig probleemloos zijn. Overbelast dus het betalingsproces niet met teveel formulieren, eisen of vragen. Je wilt niet eindigen zoals dit…

2. UI en UX zijn niet geoptimaliseerd

Een goede online winkel moet alles gemakkelijk maken voor gebruikers via een eenvoudige navigatie. Plaats uzelf hiervoor in de gedachtengang van uw klanten om hun ervaringen te optimaliseren: Is de website intuïtief te gebruiken? Een goede gebruikersinterface (UI) en gebruikerservaring (UX) zijn cruciaal in effectief webdesign.

3. Er zijn te veel filters

In welke sector uw bedrijf zich ook mag bevinden, uw selectie van filters moet minimaal en simpel zijn. De gebruiker zal het makkelijker vinden om het product te vinden dat aan hun wensen voldoet als u de juiste zoekwoorden beschikbaar stelt. Probeer het te vergelijken met een echte winkel – welke verschillende afdelingen en gangen zouden het meest relevant zijn?

4. De afbeeldingen zijn slecht

Het kopen van een product online is niet zo eenvoudig als persoonlijk, waar de consument het product kan aanraken, zien en nauwlettend testen. Vergezel daarom uw producten van foto’s die van goede kwaliteit zijn en dat deze het product perfect vertegenwoordigen. Uw gebruikers moeten de mogelijkheid hebben om in te zoomen en het product vanuit verschillende hoeken te bekijken om een duidelijk beeld te krijgen van wat ze kopen.

5. Tekst is ongeïnspireerd

Geweldige titels en beschrijvingen bieden extra waarde aan uw producten waardoor ze echte verkoopkracht krijgen. Zorg er dus voor dat u boeiende teksten schrijft of copywriters inhuurt die weten wat ze doen.

6. Een gebrek aan product suggesties

We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om recent bekeken artikelen, bestsellers en seizoensgebonden producten of producten van vergelijkbare aard voor te stellen aan uw klanten. Uw online winkel moet ontworpen zijn om het gedrag van uw gebruikers te begrijpen en hen producten aan te bieden die daarmee verband houden. Deze technische details kunnen een groot verschil maken in uw verkoop!

7. Geen promoties of speciale aanbiedingen

Regelmatige promoties op uw e-commerce site zullen nieuwe klanten aantrekken, evenals uw huidige belonen. Het resultaat? Meer verkoop! Geef daarom cadeaubonnen weg, bied korting bij koppelverkoop en organiseer last minute promoties. Klanten zijn altijd op zoek naar koopjes, dus jij moet manieren vinden om hun aandacht te trekken (en vast te houden).

Als u liever conversies wilt genereren dan klanten verliest, kunnen wij u helpen om al deze vaak voorkomende e-commerce fouten te verwerken en de online winkel van uw dromen te creëren. Neem hiervoor contact met ons op.